More compact board than CompactBoard. [詳細]
#include <miniBoard.h>
Public メソッド | |
MiniBoard () | |
MiniBoard (const SimpleState &state) | |
SimpleState | getState () const |
boost::dynamic_bitset | toBits () const |
std::string | toBase64 () const |
Static Public 変数 | |
static const size_t | total_bits = 400 |
Private 型 | |
typedef std::vector< OPSquare > | PawnArray |
typedef std::vector< OPSquare > | LanceArray |
typedef std::vector< OPSquare > | KnightArray |
typedef std::vector< OPSquare > | SilverArray |
typedef std::vector< OPSquare > | BishopArray |
typedef std::vector< OPSquare > | RookArray |
typedef std::vector< OSquare > | GoldArray |
typedef osl::CArray< char, 2 > | KingArray |
Private 変数 | |
PawnArray | pawn_pieces |
LanceArray | lance_pieces |
KnightArray | knight_pieces |
SilverArray | silver_pieces |
BishopArray | bishop_pieces |
RookArray | rook_pieces |
GoldArray | gold_pieces |
KingArray | king_pieces |
Player | turn |
フレンド | |
int | fromBase64 (const std::string &base64, MiniBoard &mb) |
Converts a base64 string to MiniBoard. |
More compact board than CompactBoard.
400 bits. PAWNs 1 - 180 LANCEs 181 - 220 KNIGHTs 221 - 260 SILVERs 261 - 300 BISHOPs 301 - 320 ROOKs 321 - 340 GOLDs 341 - 376 Black KING 377 - 384 White KING 385 - 392 not used 393 - 399 turn 400 (0: Black; 1:White)
miniBoard.h の 103 行で定義されています。
typedef std::vector<OPSquare> osl::book::MiniBoard::BishopArray [private] |
miniBoard.h の 117 行で定義されています。
typedef std::vector<OSquare> osl::book::MiniBoard::GoldArray [private] |
miniBoard.h の 119 行で定義されています。
typedef osl::CArray<char, 2> osl::book::MiniBoard::KingArray [private] |
miniBoard.h の 120 行で定義されています。
typedef std::vector<OPSquare> osl::book::MiniBoard::KnightArray [private] |
miniBoard.h の 115 行で定義されています。
typedef std::vector<OPSquare> osl::book::MiniBoard::LanceArray [private] |
miniBoard.h の 114 行で定義されています。
typedef std::vector<OPSquare> osl::book::MiniBoard::PawnArray [private] |
miniBoard.h の 113 行で定義されています。
typedef std::vector<OPSquare> osl::book::MiniBoard::RookArray [private] |
miniBoard.h の 118 行で定義されています。
typedef std::vector<OPSquare> osl::book::MiniBoard::SilverArray [private] |
miniBoard.h の 116 行で定義されています。
osl::book::MiniBoard::MiniBoard | ( | ) | [inline] |
miniBoard.h の 107 行で定義されています。
osl::book::MiniBoard::MiniBoard | ( | const SimpleState & | state | ) | [explicit] |
miniBoard.cc の 53 行で定義されています。
参照先 osl::BISHOP, bishop_pieces, osl::GOLD, gold_pieces, osl::KING, king_pieces, osl::KNIGHT, knight_pieces, osl::LANCE, lance_pieces, osl::Piece::owner(), osl::PAWN, pawn_pieces, osl::SimpleState::pieceOf(), osl::book::OPiece::position2Bits(), osl::Piece::ptype(), osl::ROOK, rook_pieces, osl::SILVER, silver_pieces, osl::Piece::square(), osl::PieceMask::test(), osl::SimpleState::turn(), turn, osl::unpromote(), と osl::SimpleState::usedMask().
SimpleState osl::book::MiniBoard::getState | ( | ) | const |
miniBoard.cc の 112 行で定義されています。
参照先 bishop_pieces, osl::book::OPiece::bits2Square(), osl::BLACK, gold_pieces, osl::SimpleState::init(), osl::KING, king_pieces, knight_pieces, lance_pieces, pawn_pieces, osl::promote(), rook_pieces, osl::SimpleState::setPiece(), osl::SimpleState::setTurn(), silver_pieces, turn, と osl::WHITE.
std::string osl::book::MiniBoard::toBase64 | ( | ) | const |
miniBoard.cc の 251 行で定義されています。
参照先 osl::misc::base64Encode(), と toBits().
boost::dynamic_bitset osl::book::MiniBoard::toBits | ( | ) | const |
miniBoard.cc の 178 行で定義されています。
参照先 osl::CArray< T, Capacity >::begin(), bishop_pieces, osl::BLACK, osl::CArray< T, Capacity >::end(), gold_pieces, king_pieces, knight_pieces, lance_pieces, pawn_pieces, rook_pieces, silver_pieces, osl::book::OSquare::total_bits, osl::book::OPSquare::total_bits, total_bits, と turn.
参照元 toBase64().
int fromBase64 | ( | const std::string & | base64, | |
MiniBoard & | mb | |||
) | [friend] |
Converts a base64 string to MiniBoard.
miniBoard.cc の 257 行で定義されています。
miniBoard.h の 127 行で定義されています。
参照元 osl::book::fromBase64(), getState(), MiniBoard(), と toBits().
GoldArray osl::book::MiniBoard::gold_pieces [private] |
miniBoard.h の 129 行で定義されています。
参照元 osl::book::fromBase64(), getState(), MiniBoard(), と toBits().
KingArray osl::book::MiniBoard::king_pieces [private] |
miniBoard.h の 130 行で定義されています。
参照元 osl::book::fromBase64(), getState(), MiniBoard(), と toBits().
miniBoard.h の 125 行で定義されています。
参照元 osl::book::fromBase64(), getState(), MiniBoard(), と toBits().
LanceArray osl::book::MiniBoard::lance_pieces [private] |
miniBoard.h の 124 行で定義されています。
参照元 osl::book::fromBase64(), getState(), MiniBoard(), と toBits().
PawnArray osl::book::MiniBoard::pawn_pieces [private] |
miniBoard.h の 123 行で定義されています。
参照元 osl::book::fromBase64(), getState(), MiniBoard(), と toBits().
RookArray osl::book::MiniBoard::rook_pieces [private] |
miniBoard.h の 128 行で定義されています。
参照元 osl::book::fromBase64(), getState(), MiniBoard(), と toBits().
miniBoard.h の 126 行で定義されています。
参照元 osl::book::fromBase64(), getState(), MiniBoard(), と toBits().
const size_t osl::book::MiniBoard::total_bits = 400 [static] |
miniBoard.h の 106 行で定義されています。
参照元 osl::book::fromBase64(), と toBits().
Player osl::book::MiniBoard::turn [private] |
miniBoard.h の 131 行で定義されています。
参照元 osl::book::fromBase64(), getState(), MiniBoard(), と toBits().